Bintang masa depan JDT

Kenapa Johor Darul Ta’zim (JDT) perlu risau dengan ketiadaan Safawi Rasid memandangkan mereka sudahpun melahirkan bintang masa depan mereka iaitu Arif Aiman Hanapi?

Pemain berusia 18 tahun itu masuk menggantikan Safawi yang mengalami kec3deraan ketika bertemu UiTM FC di Shah Alam kelmarin dan terus mencetus impak segera dengan jaringan pembukaan buat pelawat pada minit ke-11.

Jaringan terbabit menyaksikan Arif muncul penjaring termuda Liga Super buat JDT iaitu pada usia 18 tahun 10 bulan sekali gus memintas rekod yang dipegang Hadin Azman yang dilakukan ketika berusia 18 tahun 11 bulan pada 2013.

Pengendali skuad H@rimau Selatan, Benjamin Mora mengakui kemasukan Arif membantu menambahkan lagi ketajaman jentera s3rangan pasukan itu yang berjaya menamatkan 90 minit perlawanan dengan empat gol berbalas kosong.

“Kita membantu dia bertambah yakin kerana dia ada kemahiran, bakat, masih muda dan ada masa depan yang cerah. Apa yang penting adalah dia tahu apa yang perlu dilakukan di atas padang.

“Dia memiliki keazaman dan kemasukannya merevolusikan segalanya. Dia begitu pantas, bijak dan satu perkara yang baik apabila kita boleh bergantung pada pemain berusia 18 tahun untuk mendapatkan gol pada malam ini (kelmarin),” katanya.

Sebagai rekod, kemenangan ke atas skuad The Lion Troops itu membolehkan mereka merakam tiga kemenangan berturut turut dan menghimpun sembilan mata maksimum.

Apa yang mengagumkan, tiada pasukan dapat membolosi gawang mereka sepanjang tiga perlawanan ini selain turut meledak lapan gol setakat ini.

Dalam masa sama, Mora mengakui rombakan yang dilakukan pada aksi terbabit tidak menjejaskan perancangan untuk mengutip mata penuh memandangkan pasukan itu ‘dilimpahi’ dengan pemain yang berkualiti.

“Pasukan ini sangat seimbang kerana semua pemain yang diturunkan dapat memberikan persembahan yang terbaik. Pasukan ini ada banyak kualiti dan kita tidak dapat nafikan betapa bagusnya pemain walaupun tidak diturunkan sebelum ini.

sumber : BH

“Kami menentang pasukan yang sukar tetapi pemain tahu apa tanggungjawab yang digalas sebagai pemain JDT. Kemenangan ini pasti menyuntik motivasi kami untuk aksi seterusnya,” katanya.